Poseg na sliki Marijino Vnebovzetje, Velika Dolina
Slika Marijino Vnebovzetje Foto: Triptih d.o.o.
Čas nastanka slike ter avtorstvo nam nista znana. Morda sta
podatka zapisana kje v arhivih, kajti župnijska kronika oziroma župnijske
knjige so bile požgane ob prisilni izselitvi tamkajšnjega prebivalstva med
drugo svetovno vojno.
Zgoraj polkrožno zaključena slika je slikana na platneni
nosilec iz enega kosa, v oljni tehniki. Gleda na čas posvetitve cerkve bi lahko
rekli, da sodi slika v pozno 19. stoletje, če je bila namensko naročena za ta
dogodek. Z likovnega stališča je slika solidno delo poznavalca. Zlasti se to
opazi na draperijah, oblakih in na nekaterih figurah, kot je to ob podobi
Marije še osrednji angel pod Marijo.
Konservatorski-restavratorski postopki so potekali po
predvidenem programu. Slika je bila najprej fotodokumentirana, sneta s togega
podokvira s križno ojačitijo, navita na valj, zaščitena in prepeljana v atelje
v Ljubljano. Togi originalni podokvir je bil žal zlepljen, torej neustrezen,
ker ni dopuščal raztezanja in s tem napenjanja slike.
Vse globlje poškodbe barvne plasti so kitane s
termoplastičnim obarvanim voščenosmolnim kitom, ki je bil poravnan in pred
retuširanjem izoliran. slika je nato premazana s plastjo zaščitnega damar
laka. Sledilo je retuširanje vseh
poškodb. Večje poškodbe so obravnavane dvostopenjsko, najprej barvna podslikava
nato finalizacija. Fine poškodbe so retuširane praviloma alla prima. Po sušenju
retuš je slika egalizirana z oprhom s svetlečim damar lakom nato še z več oprhi
z mat damar lakom.
Slika je prepeljana nazaj v cerkev ter montirana na nov
podokvir. Rob slike je zaščiten z natron celuloznim lepilnim trakom. Slika je
nato še enkrat blago oprhana z motnim damar lakom.